About Me

My photo
I was born to crap something here, I just wanna write, describe, & publish on what I feel, conclude & believe. I have too much stories to tell about me, people around. I live as a normal person like others. This site is my opinions, my right. Sorry if there's contented hurtful msg

Tragedi 9 september 2011

salam .

buat pertama kalinya aku kembali menjadi blogger setelah berapa bulan aku meninggalkannye .
sebelum ini aku rase macam tak perlu laaa nak berblogging lagi , sebab aku rase aku dah cukup dengan apa yang aku ada buat masa sekarang ni . Dengan membe-membe yang sentiase bagi semangat . tetapi ianya tidak semudah  yang disangkakan (maaf jika bahasa melayu aku tunggang terbalik) aku pown tak paham da kenapa aku tulis dalam bahasa melayu dah jadi mcm tunggang terbalik daa . macam translet dekat google pown ade .

Last 2 month ago , dunia digemparkan dengan bermacam-macam kemalangan jalan raya . semuanya memang ngeri laa . aku pown tak sanggup nak tengok . bende yang aku tak sanggup nak tengok ni laa jadi dekat aku . aku tak sangka yang aku masih diberi peluang kedua untuk melihat dunia kembali . Now . I'll appreciated life . kalaw bende nie da jadi dekat korang, mungkin korg akan hargai apa itu erti kehidupan . Aku pown tak sangka semua ni akan terjadi, mungkin sudah takdir dari yang maha esa . Aku sebagai hambanya, terima seadanya .

Semangat untuk hidup kembali ? memang ade , tapi semuanya tak semudah yg dibayangkan . Aku hampir-hampir hilang semangat untuk hidup kembali . I lost my self confident. syukur Alhamdulillah , aku tidak cedera teruk . Hampir setiap hari aku kene pergi buat dressing untuk cuci luka aku . At first , rasa cuak pown ade jugak . korang  ingat lelaki ni semuanya berani kaa . Ade bende yang berani yang diorang akan tujuk, ade jugak tidak . =D . Dengan azam yang kuat , dan aku ikut semua kata doktor . dekat sebulan jugak aku nak pulih seperti sedia kala .Aku hampir2 tidak boleh berjalan seperti dulu . rasa malu itu jangan cakap laa . bila berjalan semua orang akan tengok , lagi-lagi awek-awek. memang kene buat muke tebal jelaa .

Selepas 3 minggu kemalangan , aku dinasihatkan untuk membuat rawatan tradisional seperti urut . Alhamdulillah . aku pegi urut juga selepas itu . selang beberapa hari aku mula berjalan seperti biase . perghhh , masa tu jangan cakap laa perasaaan aku mcm mane . Syukur tak terkata . Sekarang aku hampir pulih sepenuhnya .

Now I'm fully recover . Alhamdulillah =)


p/s : Mungkin tak berapa nak teruk sangat . Tapi aku masih tak cuba lagi nak membawa kenderaan .
# gambar tu diambil setelah hampir sebulan aku kemalangan . (tak terpike pown nak ambil gambar masa kemalangan )
# lutut nak pakai lama der , tak boleh main2. untuk masa depan . HEHE .